رفتن به محتوای اصلی
سخنگوی شورای شهر قم:

شهرداری‌ها ارگان‌های اثرگذار فرهنگی هستند

مطلب بدون عنوان 2675
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: با توجه به شهرنشینی 75 درصد جمعیت کشور، شهرداری‌ها امروز ارگان‌های اثرگذار در حیطه فرهنگی محسوب می‌شوند.

به گزارش شهرنیوز، روح الله امرالهی سخنگوی شورای اسلامی شهر قم امروز – چهارشنبه بیست و ششم مهرماه- در دومین نشست مدیران عامل سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری‌های سراسر کشور که در محل تالار رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: بخش زیادی از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی کشور بر دوش سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری‌هاست و از این رو باید گفت که مسئولیت سازمان فرهنگی شهرداری، بار سنگینی بر دوش شهر است.

وی با بیان اینکه می‌توان گفت که مدیران سازمان‌های فرهنگی شهرداری‌ها، عملیاتی‌ترین فعالان فرهنگی کشور هستند، افزود: ۷۵ درصد مردم کشور شهرنشین شده‌اند و به همین دلیل اهمیت کار این سازمان بسیار بالاست و باید همواره مورد توجه مدیران بالادستی باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تصویب قانون جامع مدیریت شهری، خاطرنشان کرد: این قانون که به زودی مصوب خواهد شد، چند وظیفه اصلی ایجاد می‌کند؛ که بخشی از مهم‌ترین آن‌ها، مربوط به بهزیستی و آموزش پرورش است.

وی اضافه کرد: اگر قرار است وظیفه نگهداری کودکان بهزیستی به عهده سازمان‌های فرهنگی شهرداری گذاشته شود، باید از حالا پیش زمینه‌های آن آماده شود.

امرالهی با اشاره به اینکه در عرصه فرهنگ باید از تجربیات مثبت گذشته بهره‌برداری کرد، ادامه داد: در دوره‌ای حوزه هنری توانست مکتب هنری جدیدی در مسیر انقلاب ایجاد کند اما این مسیر آنگونه که باید ادامه نداشت.

وی تاکید کرد: در حیطه فعالیت‌های قرآنی نیز در دهه ۷۰ شاهد یک دوران بسیار طلایی بودیم که این موضوع هم آنگونه که باید استمرار نیافت، اما امروز می‌توان از آن تجربیات مثبت بهره‌برداری کرد و اقدامات بزرگی از نظر محتوایی رقم زد.


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/DDPwe